Friday, October 15, 2010

seuntai kata renungan bersama.

dengarlah secebis ungkapan yg 'tersirat', sesuatu yang berasa di celah2 waktu..
yang dilahirkan pd seseorang, yang mungkin juga apa yg ada dalam fkirn setiap pada KITA..

buat kau yang kecewa sbb GAGAL, bacalah..
kegagalan bukan mengajar kita menjadi lemah, tapi membangkitkan lg semangat kita.. kenalah berusaha yo :)
kegagalan bukan mengajar kita melayukan diri, tp menghembuskan semangat.. keno la siram2 dgn air selalu ye .pndai2 lah kau fikir. hee

buat kau yg kecewa dalam PERSAHABATAN, bunuh je kawan tu. haha ..
sabar dengan teman yg menyakitkan lebih baik daripada mencacinya , haa kang tak pasal2 kau caci dia ,dia pulak g cincang kau .tapi... mencaci lebih baik daripada memutuskan silaturrahim dan memutuskan silaturrahim ialah seakhit-akhirnya jln yg menjadi pilihan..
seeloknya semaikanlaaaa kesabaran dalam jiwa, kalu tak nak kat mana2 pun boleh. huhu~

buat kau yang kecewa ngn DIRI SENDIRI tu.. *lantak kau lah.. :))
jgnlah lupakan masa hadapan, selagi pagi menjadi cerah.. malam bertukar gelap.. berusahalah..
tak ada insan yg suci yang tak ada masa lampau.. dan tak ada insan yang berdosa yg tak ada masa depan,
ooooh sangat blurr ? abaikan..

buat kau yg suka mengecewakan CINTA seseorang .. *ini sudah melampau
cinta ni bukan lah harga blh tawar menawar, cinta bukan kata murah..
dan lumrah yg dimainkan dari mata ke mata . jgn kelipkan mata ye.. hahha
cinta ni anugerah drpd Tuhan yg sgt indah dn suci jika ada insan yg dpt nilai akan kesuciannya.
sooo korang2 jgn gadaikn body korang mcm gadai emas. anggaplah bdn tu emas. :)

buat kau yg KESEPIAN dn inginkan KEBAHAGIAAN yg hakiki.. *carilah aku ye, hhehe
jgnlah biarkan lemas dlm kesusahan, jgn biarkan diri hilang arah tnpa tujuan,
jika benarlah ianya berlaku, tawakallah kpd Tuhanmu..
tetapkan di hati bhw Dia sentiasa di sisi
dan sentiasa mengerti apa yg terbaik buat mu....